Welkom in de kennisbank van Steunkantoor!

Hier vind je praktische, duidelijke en informatieve artikelen over administratie, boekhouding, btw, belastingen, juridische regels, arbeidsrecht en personeel. Deze artikelen zijn speciaal geschreven voor zzp’ers, mkb-bedrijven en grootzakelijke organisaties die behoefte hebben aan informatie en inzicht in hun administratie en juridische processen, zodat ze effciënt en met vertrouwen kunnen opereren en voldoen aan de geldende wet- en regelgeving.

Populaire artikelen:

Automatiseer je administratie: van scan & herken tot robotic accounting

Een goede administratie is de ruggengraat van je bedrijf, maar het bijhouden van de administratie kost veel tijd, energie en aandacht die je liever aan je klanten besteed. Gelukkig zijn administratieve processen vandaag de dag slimmer én sneller te automatiseren dan ooit. Met tools zoals scan & herken, automatische bankkoppelingen en zelfs robotic accounting kun je jouw administratie grotendeels automatisch laten verlopen. Super tof, vind je niet? Daarmee kun je jezelf urenlang handmatig  werk besparen!

Lees meer »

Misschien vind je deze artikelen ook interessant:

Moet ik btw-aangifte doen?

Als ondernemer moet je in de meeste gevallen btw-aangifte doen. Dit geldt voor zzp’ers en bedrijven die producten of diensten leveren waarover btw wordt geheven. Hoe vaak je aangifte doet, hangt af van je omzet en je situatie: maandelijks, per kwartaal of jaarlijks.

Lees meer »

Wat is het verschil tussen inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting?

Als ondernemer kom je al snel voor de keuze te staan: blijf ik ondernemen als persoon, of richt ik een bv op? Het antwoord heeft veel invloed op de belasting die je betaalt. Want waar een eenmanszaak of vof automatisch onder de inkomstenbelasting valt, werkt een bv met vennootschapsbelasting. Twee totaal verschillende systemen. En wat is nu gunstiger? Steunkantoor legt het je uit.

Lees meer »

Kennismaken / Sparren?

Wil je sparren over jouw administratie of juridische vraagstukken? We denken graag met je mee.